Ahad, 30 Ogos 2009

SELAMAT HARIJADI BUAT ISTERI TERSAYANG

Isteriku,selamat menyambut harijadimu yang ke- 38 tahun pada 30 ogos ini. Sebagai seorang suami saya bangga kerana kita telah berjaya mengemudikan rumah tangga kita selama ini. Kau telah berjaya mengharungi semuanya malah berjaya menjadi pendamping dan penolong saya serta ibu kepada anak-anak yang manis. Kau jadi pelengkap terhadap kekurangan saya dalam banyak keadaan.
Benarlah kata-kata yang berbunyi "rumah dibina dari batu dan bata tetapi rumah tangga dibina dari 2 hati yang menjadi satu".Anda tetap menjadi kebanggaan saya dengan anak-anak. Walaupun mungkin saya tidak sempurna tetapi yang pasti saya mencintaimu dan mengasihimu dengan sepenuh hati. Sebenarnya tiada seorangpun manusia di alam iniyang benar-benar sempurna, juga tidak ada seorangpun yang tiada cacat celanya, tetapi itu bukan alasan untuk berhenti memahami, mengasihi dan mencintaimu.
Itulah sebabnya saya berani menyatakan; isteriku, saya mencintaimu dan mengasihimu. Sungguh kasih itu menutupi banyak kelemahan. Ikatan cinta sebagai suami isteri telah dimeteraikan semasa ikrar perkahwinan kita, "walaupun dalam keadaan susah dan senang, kaya atau miskin serta sakit dan sihat saya akan tetap bersamamu kerana kita sudah menjadi satu darah dan satu daging". Jika ada kekurangan, Tuhanlah yang akan mencukupinya.
Sekali lagi, selamat harijadi. Tuhan memberkati dan mengasihimu serta memagari dan menyelimutimu dengan kasihNya yang begitu besar. Selamat harijadi..selamat harijadi..

3 ulasan:

eric92 berkata...

semoga hubungan rumahtangga anda sentiasa berkekalan dengan baik sehingga ke akhir hayat....

jiwapendidik berkata...

terimakasih..terimakasih..itulah iman percaya saya..

anak sungai berkata...

..terpadam niat utk berpoligami , tq guru..he..he