Khamis, 16 April 2009

ANAKKU, ISTERIKU KALIAN ISTIMEWA DALAM HIDUPKU

Sepanjang minggu ini saya mendapat banyak pengalaman yang menarik, saya menjadi bapa dan sekaligus bertindak sebagai ibu kepada putera dan puteri yang masih setahun jagung. Ini kerana isteri sedang berkursus bersama pengetua-pengetua lain di negeri Sarawak.Ketiadaannya memaksa saya melayani karenah anak-anak yang pelbagai. Menangis, berkelahi, gembira,ingin perhatian, manja, merindui mama mereka, komplen terhadap rakan-rakan di sekolah dan sebagainya. Kadang2 menyakitkan hati dan menjelekkan lantaran saya perlukan kesabaran. Syukurlah isteri hanya seminggu berada di luar.Walaupun demikian, mereka adalah permata hatiku yang tidak ada bandingan nilainya. Mereka istimewa,comel,handsome,cantik dan saya sangat menghargai pemberian Tuhan ini.

Anak-anak ku, saya mencintai kalian dan berbangga memiliki kalian.Dalam pada itu selama seminggu menjadi ibu sementara saya dapati tugas seorang ibu berkerjaya untuk mendidik anak-anak sangat mencabar.Bukan mudah dan memerlukan pengorbanan besar. Justeru itu saya tabik pada isteri saya kerana mampu menjaga serta mendidik anak-anak kami. Saya tabik juga pada para isteri2 yang berusaha mendidik anak-anak di rumah tanpa memikirkan penat lelah.

Mari, wahai lelaki kita hargai usaha yang para isteri kita lakukan. Mereka ada hati dan perasaan bukan untuk disakiti atau dimusuhi tetapi disayangi dan dihargai.Tanpa mereka amat sukar bagi kita untuk mengurus anak-anak kita.Isteriku kau adalah jantung hatiku. Walaupun banyak wanita di muka bumi ini, namun kaulah yang terbaik antara yang terbaik.Terima kasih Tuhan kerana menganugerahkannya kepada saya.

1 ulasan:

GSenduk berkata...

Salam Tahniah;

Sesungguhnya beruntunglah para guru yang telah berusaha dan berjaya menjadikan pelajarnya sebagai guru. Berbahagialah siapa yang menghormati gurunya, semoga menjadi pelajar sentiasa mentaati para guru yang ikhlas mendidik.